IMG_7086_detall (Small).jpg
Inici | Actualitat | El MASM enceta un cicle dedicat als fonaments de l'art sacre

El MASM enceta un cicle dedicat als fonaments de l'art sacre

29/02/2024

El MASM encenta aquest 2024 amb un nou cicle d'activitats titulat "Els fonaments de l'art sacre: vivències de fe i cultura", organitzat en col·laboració amb la Càtedra Seu de Mallorca

Les activitats programades són les següents:

· Divendres 15 de març a les 19h: Conferència "De la basura a la clausura: los manuscritos más antiguos del Nuevo Testamento", a càrrec del Dr. Juan Chapa, professor de Nou Testament a la Universitat de Navarra i president de l'Associació Bíblica Espanyola.

La conferència del Dr. Chapa es centrarà en els manuscrits més antics del Nou Testament, els quals procedeixen d'Egipte. Molts d'ells foren descoberts en unes escombraries als afores de la ciutat d'Oxirrinco. Són, en la seva gran majoria, fragments de papir procedents de còdexs que contenien un llibre o varis llibres del Nou Testament. A mesura que el cristianisme va trobar circumstàncies favorables per a la seva difusió, els textos bíblics es copiaren en còdexs de pergamí de major qualitat, alguns d'ells d'extraordinària factura. Els més antics que han arribat fins a nosaltres poden considerar-se autèntiques joies de la literatura cristiana i de la cultura medieval.

· Dissabte 16 de març a les 10h: Visita guiada "Joan i el seu Evangeli: un recorregut per la Seu i el MASM", a càrrec del Dr. Andreu J. Villalonga, professor d'Història de l'Art de la Universitat de les Illes Balears.

Des d'antic, la tradició de l'església atribueix el quart Evangeli a l'apòstol Joan. No obstant, és molt poc el que es pot afirmar amb certesa del Joan històric. La bellesa literària i la profunditat teològica de l'evangeli joànic l'han convertit en una de les fonts iconogràfiques més recurrents de l'art cristià mentre, en paral·lel, Joan esdevenia una presència habitual en els repertoris hagiogràfics i evangèlics de l'art sacre. En aquest itinerari, ens endinsarem en el misteri del personatge i de la seva obra a través d'alguns de les obres d'art de la Seu i del Museu d'Art Sacre de Mallorca.

Punt de trobada: Portal de l'Almoina (Catedral)

Places limitades. Imprescindible inscripció prèvia enviant un correu a masm@catedraldemallorca.org.

*La visita guiada es realitzarà en català.